УКРАЇНСЬКЕ ТОВАРИСТВО ФІНАНСОВИХ АНАЛІТИКІВ
Асоційований член Європейської федерації товариств фінансових аналітиків (EFFAS)
Асоційований член Євразійської Ради сертифікованих бухгалтерів та аудиторів (ЄССБА) Асоційований член Асоціації сертифікованих міжнародних інвестиційних аналітиків (ACIIA)
АНАЛІЗ ЗАКОНОТВОРЧОЇ РОБОТИ ПАРТІЙ, ЩО ПРИЙШЛИ ДО ВЛАДИ
ВНАСЛІДОК ПАРЛАМЕНТСЬКИХ ВИБОРІВ 2006 РОКУ:
ВІДПОВІДНІСТЬ ЗАКОНОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕРЕДВИБОРЧИМ ОБІЦЯНКАМ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК
І ДОБРОБУТ НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ.
ПРЕС-РЕЛІЗ
Контакти:
Ольга
Носова - (067) 509-09-83
Чи виконують партії, обрані до парламенту у березні 2006 р., свої передвиборчі обіцянки в економічній сфері? Які реальні наслідки для економіки і добробуту населення несуть в собі законопроекти, що висуваються партіями у парламенті?
Вперше в Україні фахівці Українського товариства фінансових аналітиків відслідкували законодавчі кроки парламенту й уряду
з метою оцінки виконання політичними партіями своїх передвиборчих обіцянок у сфері економічного розвитку, підвищення конкурентоспроможності країни та добробуту її населення. Для оцінки законотворчої роботи партій в економічній сфері використовувалася система балів: за кожний висунутий чи підтриманий законопроект партія одержувала певну кількість балів або втрачала їх
(останнє - якщо зміст законопроекту суперечив передвиборчим обіцянкам). Сума балів за півроку є оцінкою законотворчої діяльності партій/блоків за цей період, що дозволяє порівняти їх між собою і відображає тенденцію щодо відповідальності тієї чи іншої партії за свої обіцянки й реальні дії у владі.
Дослідження показало, що протягом першого півроку фактичної роботи парламенту найбільш відповідальним щодо своїх обіцянок, з
огляду на економічний зміст ініційованих законопроектів, виявився БЮТ (зокрема, що стосується підвищення рівня доходів громадян, врегулювання земельного питання, впровадження ринкових відносин на селі та ін.), за ним - Блок «Наша Україна» (розвиток конкурентних відносин, запобігання корупції, зокрема, у сфері державних закупівель). Найменшу оцінку одержала КПУ, оскільки сама програма партії з економічної точки зору є досить суперечливою. Партія регіонів
хоч і одержала найвищу оцінку своєї законотворчої діяльності, але й втратила найбільшу кількість балів через невідповідність значної частини ініційованих її представниками законопроектів передвиборчим програмним положенням. Партія регіонів постає найкращою, якщо взяти до уваги кількість поданих нею законопроектів, одностайність підтримки слушних законодавчих ініціатив інших партій, а також висування нею найбільш реалістичних законопроектів, про що свідчить
підтримка багатьох з них іншими партіями в ході голосування у парламенті та набрання
ними сили закону. Законотворча діяльність СПУ в більшій частині відповідала передвиборчим
заявам: особливу увагу партія приділяла впорядкуванню питань державної власності
та соціальних гарантій.
Дослідження висвітлює потенційний вплив запропонованих та підтриманих партіями законопроектів, зокрема, на економічне зростання, рівень доходів населення, стан державного бюджету та ін. Звертається увага й на те, який вплив реалізація конкретних законодавчих пропозицій матиме на стан конкуренції на внутрішньому ринку, на інвестиційний клімат у країні, на умови ефективної роботи бізнесу, а саме: покращаться чи погіршаться конкурентні умови на внутрішньому ринку, чи виникнуть умови для корупції та зловживань, чи підвищиться легальність та прозорість економічної діяльності, рівень сплати податків до бюджету, чи достатні впроваджуються стимули для модернізації та підвищення
ефективності роботи підприємств та ін. За оцінками експертів УТФА, найбільш значущі для економічного розвитку законопроекти були висунуті протягом першого півріччя Партією регіонів та Блоком «Наша Україна», найменш значущі - КПУ.
Матеріали аналізу, висновки та зведені таблиці оцінок представлені у збірнику.